Honda Assistance
3 jaar gratis!
Algemene voorwaarden Honda Assistance Plus programma
TELEFOON: VANUIT BELGIE 03/253.68.58 –VANUIT HET BUITENLAND +32/3/253.68.58
Deze verzekering garandeert U een mobiliteitsservice in geval van pech, volgens de onderstaande voorwaarden.
Alle Honda wagens na hun garantieperiode van 3 jaar komen in aanmerking. Enkel wagens die volgens het offici le
onderhoudsschema van Honda met batterij controle en met originele Honda onderdelen worden onderhouden,
zijn verzekerd. Honda moto’s zijn uitgesloten.
HONDA ASSISTANCE wordt dan met 1 jaar verlengd, ongeacht de leeftijd of de eigendom van de wagen.
HONDA ASSISTANCE PLUS is een verlenging van HONDA ASSISTANCE, en van toepassing voor normaal ingeschreven
wagens in Belgi of het Groothertogdom Luxemburg. Hier wordt enkel de benaming "Honda Assistance" gebruikt. De
bijstand van HONDA ASSISTANCE PLUS is volledig identiek aan deze van HONDA ASSISTANCE.
1. In België + Groothertogdom Luxemburg:
- Technische bijstand ter plaatse (beroeps en privé-verplaatsingen)
- Bij ongeval, glasbraak en diefstal ter plaatse.
- Sleepdienst naar de Honda garage naar keuze, indien het voertuig niet ter plaatse rijklaar gemaakt
kan worden. - Niet-gewonde inzittende worden overgebracht naar de woonplaats of standplaats van de
bestuurder (in Belux). - Ingeval uw voertuig dient gesleept te worden, wordt een vervangwagen (cat. A/B) ter beschikking
gesteld maar wel enkel bij technische bijstand. Bij ongeval, glasbraak en diefstal van het voertuig is
in de dienstverlening nooit een vervangwagen inbegrepen. - In geval van een technische panne wordt voor de duur van de herstelling, met een maximum van 5
opeenvolgende kalenderdagen, een vervangwagen verleent. - Na max. 5 kalenderdagen dient de vervangwagen te worden ingeleverd en moet de alarmcentrale
geïnformeerd worden waar het voertuig kan opgehaald worden. - Deze service is niet geldig indien het voertuig reeds in een herstelgarage werd aangeboden zonder
VAB-tussenkomst. - Aanhangwagens en caravans zijn eveneens gedenkt voor zover zij aan het Honda voertuig
gekoppeld zijn en het maximum totaal gewicht van de combinatie niet meer dan 3.500 kg bedraagt.
2. In geografisch Europa:
- Technische bijstand ter plaatse (beroeps en priv verplaatsingen)
- Sleepdienst naar de dichtstbijzijnde Honda garage of erkende garage wanneer er geen Honda garage
binnen 100km bereikbaar is. - De herstelling neemt minder dan 2 werkdagen in beslag: tussenkomst in bijstand personen.
- OF tussenkomst in hotelkosten (op basis van kamer en ontbijt maximum €100 voor de
bestuurder en €50 per inzittenden per nacht voor maximum 5 nachten ). - OF huurwagen lokaal (cat. A/B) voor de duur van de herstelling, met een maximum van de kosten
van de overnachtingen.
EENMAAL de huurwagen ter beschikking wordt gesteld, kunnen geen hotelkosten meer in rekening
worden gebracht.
- OF tussenkomst in hotelkosten (op basis van kamer en ontbijt maximum €100 voor de
- De herstelling neemt meer dan 2 kalenderdagen in beslag: tussenkomst in bijstand:
- Repatriëring van het voertuig (incl. aanhangwagen of caravan voor zover zij aan het Honda voertuig
gekoppeld zijn en het maximaal gewicht van de combinatie niet meer dan 3.500kg bedraagt) - Repatriëring van de niet-gewonde inzittenden met de trein 1ste klasse of vliegtuig economy class
(indien afstand> 1.000km) of huurwagen (cat.A/B/) tot maximum de kostprijs van een repatri ring
met het openbaar vervoer.
- Repatriëring van het voertuig (incl. aanhangwagen of caravan voor zover zij aan het Honda voertuig
- Verzendingskosten wisselstukken. Wisselstukken zelf zijn ten laste van de klant
- Stallingkosten in afwachting van repatri ring.
Tot Slot….
Onder “pech” wordt verstaan:
o Elke plotse en onvoorziene immobilisatie van het voertuig ten gevolge van een mechanische of elektrische
panne
o Lekke band
o Verkeerd getankt
o Zonder brandstof
o Afgesloten wagen
Ongeval, (poging tot) diefstal, brand en vandalisme zijn eveneens gedekt bij deze bijstand.
Alle telefoonkosten zijn steeds voor rekening van de bestuurder.
Onder “buitenland” wordt verstaan:
Alle landen in geografisch Europa die standaard als verzekerd voorzien zijn op de groene verzekeringskaart, met
uitzondering van Belgi en Groothertogdom Luxemburg.
In het geval U deze dienst nodig hebt, hou dan steeds volgende gegevens binnen handbereik:
o Chassisnummer en datum eerste inschrijving van het voertuig
o Nummerplaat
o Telefoonnummer waar men U kan bereiken
o De plaats waar het voertuig zich bevindt.